Jednoznačně osobní, subjektivní zážitek návštěvníka je podpořen jeho interaktivitou. Cílem ZT je nabídnout návštěvníkům skutečně aktivní formy poznávání při návštěvě technických a technologických památek, které jsou založeny na silném emotivním zážitku. Nejčastěji se jedná o prohlídku konkrétního objektu, který dosud slouží svému účelu. Pro ZT se ale využívají i stavby nebo zařízení, které již moderní společnost nepoužívá. Tyto technické nebo technologické památky je rovněž možné zábavnou, netradiční formou „nechat prozkoumat“ návštěvníkům prohlídky.
Zprostředkovat „zážitek“ je dnes trendem jak pro cestovní kanceláře, tak i pro regiony a obce, kteří chtějí, aby turisté v daném místě zůstali co nejdéle. Na rozdíl od klasické turistiky, u níž stačí pouze dostat se na vybranou lokalitu a pořádně si ji pak prohlédnout, zážitková turistika chce od návštěvníků mnohem víc.
Účastník se stává nikoliv pouze pasivním příjemcem informací, ale sám se
aktivně zúčastňuje dějů. Musí počítat s tím, že při prohlídce nebudou zaměstnány pouze jeho oči, ale i sluch, čich, chuť a hmat.
Tuzemské zážitky Turisté si dnes nechtějí jen prohlížet památky. Preferují také zážitky, dobrodružství a aktivní přístup k objevování krás. Tomuto trendu vychází vstříc i firmy. Typickým
příkladem jsou stále populárnější prohlídkové trasy různých továren, industriálních provozů nebo netradičních pracovišť.
Sdílejte na sociálních sítích