Stránky Germanwings chtějí být cestovatelským portálem, říká mluvčí

Rozhovor s Andreasem Engelem

Datum vydání: 10.09.2008 | autor:
Andreas Engel pracuje jako manažer mezinárodní komunikace přední německé nízkonákladové letecké společnosti Germanwings od jejího založení v říjnu 2002. V zemích východní Evropy Rusku působí mimo jiné také jako tiskový mluvčí. V tuzemsku působí letecká společnost pátým rokem a za tu dobu přepravila na trasách z České republiky do Německa a zpět téměř půl milionu cestujících. To je dobrý důvod pro rekapitulační rozhovor. 
 
Andreas Engel, tiskový mluvčí Germanwings
Andreas Engel, tiskový mluvčí Germanwings
 
Nabízí vaše letecká společnosti po vzoru klasických dopravců svým klientům nějakou formu věrnostního programu?
 
Naši věrní zákazníci mohou čerpat výhod členství v Boomerang klubu. Ten umožňuje stálým zákazníkům získávat odměny v podobě bonusových letů. Již po zakoupení osmi zpátečních nebo šestnácti jednosměrných letů má člen klubu nárok na jeden let dle vlastního výběru zdarma. Cestující, který našich služeb využívají často, se tedy mohou radovat z výhod v poměrně krátkých časových intervalech. Kromě cenově vstřícných letenek jsou na ně směřovány také speciální nabídky.
 
Jsou ve vaší nabídce také víkendové balíčky obsahující kromě letenky také další služby, jako například ubytovaní či pronájem auta?
 
Internetové stránky Germanwings (www.germanwings.com) jsou vlastně jakýmsi cestovatelským portálem. Lze si zde zarezervovat jak ubytování v hotelu, tak pronájem auta, a to vše za zvýhodněnou cenu. Síť našich partnerů zahrnuje půjčovny aut (Sixt či Avis) i bezpočet hotelů ve všech našich destinacích, v rámci kterých našim zákazníkům garantujeme zvýhodněnou cenu a přitom jim necháváme volnost a nesvazujem je pouze produktovými balíčky.  
Chystáte se v blízké době otevřít nějaké nové destinace z Prahy?
 
Díky novému systému zjednodušených přestupů ‚Smart Connect‘ mají nyní cestující z Prahy možnost využít přestupních letů do dalších atraktivních evropských destinac. Těmi jsou například Stockholm, Split, Londýn, Curych a Mnichov. Tyto přestupní lety mají zvýhodněnou cenu a vyjdou tedy levněji, než dva samostatné lety. Na tranzitním letišti Kolín nad Rýnem/Bonn je pro cestující připravena přednostní odbavovací přepážka. Snažíme se rozšířit nabídku spojení tímto účelným a ekonomickým způsobem, otevření přímých destinací z Prahy tedy v blízké době neplánujeme. 
 
Jakým způsobem vytváří nízkonákladová letecká společnost své ceny a proč je o tolik levnější než klasické letecké společnosti?

Především jsme mnohem produktivnější, než klasické aerolinky. Máme méně zaměstnanců, trávíme méně času na letišti, 94% letenek je prodáváno přes internet, naše letadla jsou v provozu 11 až 13 hodin denně (oproti klasickým 8 až 10). Navíc si veškerý servis, jako například úklid paluby, provádíme sami, a to pokud možno co nejrychleji a nejefektivněji, čímž jsme schopni zkrátit čas strávený na letišti. Důležitým faktorem je také spotřeba paliva, která stejně jako u automobilů souvisí se stářím stroje. Naše flotila je v porovnání s klasickými leteckými společnosti poměrně nová, a proto ji můžeme využívat mnohem efektivněji, což se odráží v našich cenách.

ČSA i další aerolinky zavedly v nedávné minulosti vzhledem z výkyvům cen PHM nové palivové příplatky. Jak reaguje společnost Germanwings na aktuální růst cen paliv?

V důsledku nelehké situace pečlivě zvažujeme každý krok, abychom zabránili zdražování letenek.
Snažíme se hledat nové způsoby úspory, a tak například létáme nepatrně pomaleji, čímž klesá spotřeba letadel, tankujeme častěji a v menších dávkách, abychom letadla zbytečně nezatěžovali a ulehčit se jim snažíme i pokud jde o zavazadla a vodu. 

Kdy se dočkají čeští cestující české verze www stránek Germanwings?

Tato otázka také souvisí s tím, co již bylo řečeno. Snažíme se udržet vysokou produktivitu a nízké náklady, proto si nemůžeme dovolit vytvořit internetové stránky v jazycích všech zemí do kterých létáme – to by znamenalo více než 15! V součastnosti náš server mluví osmi jazyky: kromě němčiny a angličtiny také francouzsky, španělsky, italsky, nizozemsky, polsky a rusky, proto neplánujeme další rozšíření jazykového spektra. O jazykovém vybavení českých zákazníků mám velmi vysoké mínění a věřím, že v rámci používaných jazyků nemají s rezervací letenek žádné závažnější problémy.

Děkuji za rozhovor  

Email příjemce:
Vaše jméno:
Váš email:
Komentář:
Kontrola proti robotům:
Součet 65 + 23 je:
Vendula Havlíková
E-mail: vendula.havlikova@publicis.cz
Sdílení článku

Sdílejte na sociálních sítích

kontakt

Doporučujeme: Lipno.cz | Recenze hotelů | Egypt last minute Golfové kurzy | Dovolená last minute Chata-Direkt.cz | Bedekr.cz | Valentine.cz | Španělsko.info | Lyže-shop.cz | Promitani.cz |
Dovolená | DoKempu.cz | Ubytování v Chorvatsku | Last minute | Ubytování Liberec | Dovolená v Řecku

ČESKÝ INTERNET s.r.o. © 2010 Marten & Louis, spol. s r.o., ČESKÝ INTERNET s.r.o., Kostelní 942/46, České Budějovice
Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
Připomínky a návrhy zasílejte na info@ceskereality.cz.
token: , oasis: _