Irena Jeřábková
Z nadšení, s jakým zde o své práci hovoříte, vyplývá, že pozice
garanta zájezdů může být atraktivní pro celou řadu zájemců. Na druhou
stranu náplň práce leckdy evidentně připomíná adrenalinový sport. Jaké
požadavky by měl mít ideální kandidát na pozici garanta zájezdů? Hlavně
by měl mít prázdnou hlavu, aby se mu do ní všechno vešlo (
smích) a také
cca 30 hodin dlouhý den. Ne, vážněji. Ideální kandidát o tuto pozici by
měl mít zaprvé dobré ekonomické uvažování neboť výsledkem jeho práce má
být kladný rozpočet pro domovskou cestovku. Kandidát také musí být
pečlivým a zodpovědným člověkem, který si dovede pohlídat detaily.
Detaily dělají totiž celkový dobrý dojem z pohledu klienta a ten se pak
cestovce vrací. Kvalitní garant zájezdů musí být navíc psychicky odolný,
v hlavě mu neustále běží desítky různých úkolů, termínů a možných
rizik. K tomu všemu by měl být kreativní neboť produkce zájezdů přináší
denně nové a nové situace. A nesmím zapomenout na základní předpoklad a
tím je nutná aktivní znalost cizích jazyků. Není toho právě málo, že?
To
tedy není. Ale na druhou stranu máte velké pole působnosti a určitou
volnost. Řekla jste, že garant zájezdů se podílí i na přípravě programu.
Můžete tedy vymýšlet zcela nové zájezdy nebo jen „oprašujete“ ty
stávající? Tuto otázku nedokáži zevšeobecnit, každá cestovka to má
asi jinak. U nás se ale očekává, že garant mimo denní povinnosti sleduje
i své cílové regiony z hlediska nových možností. Účastní se výstav
cestovního ruchu, sleduje konkurenci a pak ano,
navrhuje novinky v
programu cestovky. Zájmy klientů se mění, vyvíjí se i cestovatelské
trendy. V „mé“ oblasti Latinské Ameriky je teď velký zájem o Mexiko, zde
budeme rozšiřovat nabídku. Jestli byste chtěli vsadit na některého
budoucího zajímavého koně, tak bych doporučila třeba Kolumbii, kde se
výrazně zlepšuje bezpečnostní situace a turisté ji začínají vnímat jako
zatím neobjevenou a přitažlivou destinaci. Kolumbie se v několika blízkých
sezónách dostane do kurzu a také v našich katalozích se s ní jistě
setkáte.
Děkuji za rozhovor a přeji hodně spokojených klientů na vašich zájezdech …
Sdílejte na sociálních sítích