Za co a kolik se připlácí:
Bazén 500 korun
Tenisový kurt 800 korun
Stolní tenis 100 korun
Sauna 800 korun
Ruské kuželky 300 korun
Jízdní kolo 300 korun
Pes od 200 korun
Poznámka: ceny jsou orientační za týden
Model čeká pravděpodobně komerční úspěchO nákup letedla projevilo konkrétní zájem již 14 společností, je podepsáno 149 objednávek. Aby bylo zavedení modelu ziskové, musí se prodat nejméně 250 letounů, což však podle představitelů konsorcia Airbus nebude problém.
Největší flotilu budou podle současných objednávek dubajské aerolinky Emirates. Ty objednaly už 45 letounů. Naopak první letoun si odeberou Singapore Airlines a to v prvním čtvrtletí 2006.
Model A380 bude z montážních linek sjíždět minimálně 30 let a plánované prodeje by za tu dobu měly dosáhnout minimálně 700 strojů. Cena jednoho letadla odpovídá výši 260 milionů dolarů, tedy asi šest miliard korun. Výrobci však zákazníkům hlavně při vyšších kontraktech často poskytují slevy.
Interiér bude dodáván leteckým společnostem na míru. Některé z nich již oznámily netradiční úpravy vnitřního uspořádání plochy. Například Virgin Atlantic britského miliardáře Richarda Bransona chce do nových A380 instalovat kromě běžného vybavení také salony krásy, kasino, tělocvičnu a dvojlůžka.
Branson řekl, že zábavní centrum, kde si pasažéři budou moci zahrát blackjack nebo ruletu, bude přístupné cestujícím v první i v ekonomické třídě.
Virgin už teď nabízí u některých letů sedadla s možností úpravy na dvojlůžka a v každém novém airbusu jich chce mít 35.
Zajímavosti - A380 je o 15 metrů širší, 4 metry vyšší a 2 metry delší než
konkurenční Boeing 747. Je také o 118 tun těžší
- Ve standardní verzi se do A380 vejde 555 cestujících, Boeing 747
jich pojme 416.
- Při startu vyvinou čtyři motory Rolls-Royce Trent 900 stejný tah
jako 3500 osobních automobilů.
- Mezi letišti, která se na A380 připravují je například londýnské
Heathrow, letiště JFK v New Yorku, Los Angeles, Tokio, Soul,
Hong Kong, Bangkok, Singapur a Frankfurt.
- Airbusu A380 se může velikostí rovnat jen nákladní šestimotorový
Antonov An-225. Vyrobeny ale byly jen dva exempláře, původně
pro transport sovětských raketoplánů. Antonov je o 11 metrů delší,
o 8 metrů širší, ale nižší než A380
Sdílejte na sociálních sítích